081217 if life was easy i would..


ibland blir det bara en sån dag. och idag var det exakt så...
jag vaknade alldeles för sent. blev ingen tvättning. högen bara växer och växer.
gick upp, det regnade, allt kändes bittert.
råttan sprang runt runt och gjorde mig galen.
hamnade djupt insjunken i en gammal dagbok. timmarna passerade. mitt liv som gått passerade.
det smärtade lite. det kändes så nära på något sätt. och sen kom saknaden. saknaden efter dig. efter allt det gamla. jag hade det väldigt bra då. det hade jag...

sen blev det stan. urs.
regn. massa jobbiga människor. mörker. tunga påsar och svettiga butier. näe fy.
men jag fick tag i allt jag tänkt. tyvärr blev det mesta rosa. sedan fick jag höra att det var svart som gällde. fan, typiskt. men det funkar. det får bli bra.

köpte även ett par högtalara till min dator. hoppas dom är bra.

nu sitter jag här. är hungrig men inte sugen på något jag har hemma.
-du kan inte bara äta det du är sugen på!
-jo det kan jag visst! dumma.

tänker mycket på min feghet. att den gjorde så att du inte finns i mitt liv längre. att du valde ett annat liv. ett lyckligt liv.
varför vågar jag inte när det väl gäller? men vår tid kommer. inte idag, inte imorn, säkert inte om ett år heller. men den kommer. jag är inte bitter. jag vet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0